Kad tiek konstatēts, ka produkti ir bojāti, jums nevajadzētu pieņemt faktu, ka pret tiem ir bijušas pareizas rūpes. Ja jūsu zīmols ir saistīts ar jebkādiem noraidītiem produktiem (turpmāk tekstā – brāķis), jums jāsazinās ar piegādātāju, lai pārliecinātos, ka tie netiek pārdoti jūsu konkurentiem vai vietējiem tirgiem.

 Kā brāķa produkti, kurus uzticējāt piegādātājam, nonāk vietējā tirgū?

 Neviena rūpnīca nav ideāla. Lielākā daļa rūpnīcu ražo dažas preces, kurām ir defekti vai kas citādi neatbilstošs jūsu standartiem. Jums un jūsu piegādātājam ir dažas iespējas kā rīkoties ar brāķa precēm. Taču ne visas no šīm iespējām ir jūsu interesēs kā importētājam. Tāpat kā iepriekš minētajā piemērā, iespējams, ka jūsu brāķu produkti tiek pārdoti citiem klientiem – varbūt pat ar jūsu zīmolu.

Tātad ko jūs variet darīt, lai novērstu šo un citu nevēlamu rezultātu?

 Izprast kā jūsu produkts var nonākt negaidītās vietās un ko jūs variet darīt, lai pārliecinātos, ka tie tiek apstrādāti pareizi. Šeit ir četri gadījumi, ko jūsu piegādātājs varētu darīt ar produktiem, kurus esat noraidījis:

  1.  Piegāde ir noraidīta. Produkti kopā ar nosūtāmajām precēm.

    Daudziem importētājiem, visticamāk, brāķu produktu galamērķis ir viņu izplatīšanas centrs. Tas nozīmē, ka rūpnīca, iespējams, iepako preces kopā ar brāķiem. Piegādātājs var pat neuzzināt, ka ir problēmas ar dažiem gabaliem, ko viņi gatavojas piegādāt. Atkarībā no jūsu produkta vērtības un nosūtīto nepārdoto izstrādājumu skaita, tā var būt finansiāli dārga problēma.

    Cik tas var būt slikti?

    Tās var būt salīdzinoši mazas bažas, ja jūs ražojiet salīdzinoši zemas izmaksu produktus. Bet rūpnīcas vadītājs, kas ražo rotaslietas vai citas dārgākus priekšmetus, droši vien negribēs atbrīvoties no vērtīgām precēm, pat, ja tās ir nedaudz bojātas.
     Tas izceļ to kāpēc sākotnējā piegādātāja izvēle ir tik svarīga : uzticams piegādātājs apzināti nesajauc labu un sliktu produktu kvalitāti, lai to pārdotu klientam.

     Jums var būt grūti pārliecināties par to, ko jūsu piegādātājs jums nosūta. Pieņemsim, ka jūs veicat auskaru pārbaudi nedēļu pirms paredzētās nosūtīšanas. Inspekcija atklāj lielu skaitu bojātu gabalu pasūtījuma izdarīšanas. Tātad jūs noraidāt brāķētās preces un dariet zināmu to klientam. Brāķētajai produkcijai ir jāatrod aizvietojums ar pieņemamām precēm.

    Kas lai aptur rūpnīcu no brāķā preču iekļaušanu sūtijumā ?

    Pārbaudīt kravas saņemšanu.

    Viens no labākajiem veidiem kā importētājs var būt pašpārliecināts ir kontrolēt ( monitorēt ) kravas iekraušanas procesus. Lielākajā daļā gadījumu importētājs var personīgi novērot, taču paplidus var nolīgt inspektorus, kas nejaušā kārtībā pārbaudītu noteiktu skaitu gabalu tādā secībā, kādā tie ir iepakoti kravā, kas paredzēta nosūtīšanai. Kaut kas līdzīgs ražojuma pārbaudei, tikai atšķirība ir tāda, ka uzraudzītās kravas iekraušanu nodrošina importētājs. Inspektors var atzīmēt numuru uz konteinera vai kravas iepakojuma, kuru importētājs var apstiprināt vēlāk, kad konteineris nonāk galamērķī. Tas var novērst jebkādas domstarpības par to, cik daudz defekti ir piegādāti pasūtījumā.

  2. Brāķētu produktu pārstrāde / labošana

    Piegādātāja veiktās preces pārstrāde vai to remonts var būt īpaši svarīgs, jo bieži vien ir grūti pārveidot preces ar trūkumiem pēc to saņemšanas. Papildus pie darba spēka izmaksām, nepieciešamas ir iekārtas kuras, kas dod iespējas labot preces pašiem.
    Daži brāķēti produkti bieži vien var tikt pārveidoti pirms nosūtīšanas. Piemēram apģērba gabalu vīlēs ir defekts, kuru parasti var labot paši ar rokām – šķērēm, diegu un adatu. Citus jautājumus, piemēram, rūpnīcu, kas ražo nepareizu šablonu, lai izgatavotu produktu, varētu nebūt tik viegli novērst un preces, iespējams būs jāaistāj.

    Kad nepārstrādā bojātus izstrādājumus?

    Var būt gadījumi, kad rūpnīcas darbiniekiem ir kvalitātes problēmas, kuras var pārveidot, bet, iespējams, jūs nevēlaties, lai tos pārveidotu, jo:
    1. Pastāv iespēja, ka jums ir saistības ar pārvadājumu un priekšroku dosiet, ka vienkārši nosūta preces kuras ir.
    2. Jūs esiet noraizējies par jebkādu jaunu bojājumu vai iespējamu jaunu defektu, kas saistīti ar to, ka darbinieki atkal strādā ar produktu.

      Lēmums par to vai pārstrādāt produktus galu galā ir jautājums par to kā pūlēties un negatīvi novērtēt centienus, kas ir saistīti ar defektu cēloņu jautājumiem, kurus uzdot sev pirms produktu rekonstruēšanas. Neatkarīgi no defekta veida, lai gan piegādātājs var teikt, ka tas atrisinās noteiktu problēmu, tas vēl nenozīmē, ka tas faktiski izzudīs.

      Produkta pēcapstrādes pārbaude ar inspekcijas palīdzību.

      Ja produkta pārbaudē atrodami jautājumi, kurus var pārveidot, jūs varat lūgt piegādātāju tos novērst. Un, iespējams, vēlēsieties apstiprināt, ka rūpnīca seko gaitai, veicot koriģējošu darbību pirms preces tiek izvestas no rūpnīcas. Pārbaude parasti ir labākais veids, kā pārbaudīt, vai bojāti produkti joprojām atrodas pasūtījumā un kādos daudzumos.

  3. Brāķu preču pārdošana citiem klientiem.
No importētāja viedokļa viena no sliktākajām lietām, kas var notikt attiecībā uz brāķu produktiem, ir tas, ka tos pārdod citiem klientiem. Jūsu piegādātājs var strādāt kopā ar citiem uzņēmumiem, kas ražo līdzīgus produktus, bet ja ar pasūtījumu rodas problēma, piegādātājs var daļu no precēm pārdot šiem klientiem, iespējams, saviem konkurentiem par pazeminātu cenu. Atkarībā no produkta veida, jūs par zīmolu vairāk nesniedziet rūpes un slavu.

Tas vēl nav viss, kas varētu notikt.

Atsevišķos gadījumos jūsu brāķētie produkti varētu tikt pārdoti vietējā tirgū. Tas ir viens no veidiem kā piegādātājs var gūt peļņu no tā, lai netiktu izsķērdētas preces. Ja valstī, kurā tiek ražots jūsu produkts, veikali var uzņemt inventāru, ja viņi to var iegādāties par zemu cenu. Tā var būt problēma, ja jūsu zīmols joprojām ir pārdots ar trūkumiem. Tas var bojāt jūsu zīmola reputāciju, īpaši, ja tas tiek pārdots jūsu mērķa tirgū.

Jūs visticamāk saskarsieties ar to valstīs, kurās nav stingri noteikumi par intelektuālā īpašuma tiesībām. Piemēram, Ķīnas viltošana ārvalstu uzņēmumiem katru gadu samazina peļņu par 20 miljardiem dolāru. Ja jūsu preces ar trūkumiem ir slepeni pārdotas, tās var nonākt šajā nozarē.

Kā jūs varat novērst jūsu noraidīto produktu pārdošanu?

  1. Iznīcināt brāķu produktus

Lai gan tas var šķist pārmērīgi, tas ir viens no vienkāršākajiem viediem kā nodrošināt, ka produkti, kas tiek noraidīti vai ir bojāti, netiek pārdoti, ir tos iznīcināt. Kā tas darbojas?
No otras puses skatoties, ar savu piegādātāju vajadzētu apspriest piemērotu iznīcināšanas metodi. Piemēram, boksa cimdu importētājs atrada problēmu visā pasūtijumā. Pēc sarunām ar rūpnīcu abas puses nolēma, ka labākais veids kā iznīcināt cimdus, bija nodot tos rūpnieciskajai smalcināšanai.
Cits importētājs nolēma, ka vislabākais veids, kā iznīcināt savu preci – mūzikas austiņas, ir Izmantot lielu buldozeru – veltni. Vispiemērotākā metode parasti būs atkarīga no produkta veida un no tā cik daudz importētājs vai piegādātājs ir gatavs maksāt, lai to iznīcinātu.

Kā jūs varat pārliecināties vai rūpnīca faktiski tos iznīcina?

Kad jūs un jūsu piegādātājs esat vienojušies par noraidīto produktu iznīcināšanu, lieciet pārtraukt noraidīto preču iznīcināšanu.

Iznīcināšanas procesa laikā jūs varat būt fiziski klāt, lai nodrošinātu, ka tas tiek veikts pilnībā. Taču, ceļošana uz rūpnīcu vai iznīcināšanas vietu var būt dārga un neērta. Tā vietā daudzi importētāji dod priekšroku nolīgt trešo personu par liecinieku defektu iznīcināšanā. Parasti inspektori sniedz šos pakalpojumus, kā arī sniedz īsu pārskatu par iznīcināšanu, fotogrāfijas ar procesu un rezultātu.

Secinājums.

Pasaule ir pilna ar labiem piegādātājiem un sliktiem piegādātājiem. Daži ar jums būs samērā atklāti par visām prasību neatbilstošām precēm un sadarbosies ar jums, lai veiktu koriģējošas darbības. Bet ir citi, kas varētu apdraudēt jūsu zīmola nosaukumu, nosūtot preces, kuras jūs noraidijāt, vai pārdod citiem klientiem.

Veiciet rūpīgu pārbaudi, veiciet pirms nosūtīšanas pārbaudi, un apspridieties ar jūsu piegādātāju par labāko veidu kā novērst brāķu preces. Pilnvarotā pārstāvja nosūtīšanai, piemēram, uzņēmuma darbinieku vai trešās puses inspektoru, izmantojiet, lai pārraidītu cerības un pārliecināšanos, ka vienošanās tiek izpildītas. Tā kā jūsu zīmols ir rindā, jums ir jābūt pārliecinātam, ka visi defekti tiek izskatīti atbilstoši prasībām.


 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.